تخریب سازه های بتنی و الزامات آن

تخریب سازه های بتنی و الزامات آن

سازه های بتنی یا آجری ممکن است در طول دوره احداث، بهره برداری و یا در اتمام دوره بهره برداری بسته به نیاز ها و الزامات طراحی و اجرایی نیازمند تخریب باشند.

همچنین ممکن است بدلیل خرابی بتن، مجبور به تخریب سازه بتنی شویم که در هر کدام از موارد فوق با توجه به نوع و شرایط سازه و حجم کار می بایست تمهیدات و ملاحظات لازم و کافی در مورد آن اندیشیده شود.

روش های متفاوت تخریب سازه های بتنی 

امروزه روش های متفاوتی جهت تخریب سازه های بتنی وجود دارد که هر یک بسته به شرایط سازه، حجم تخریب ، نوع سازه ، علت تخریب می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

انواع روش های رایج جهت تخریب بتن و سازه های بتنی شامل موارد ذیل می باشد:

تخریب بتن با روش های مکانیکی:

در این روش مکانیکی تخریب مبتنی بر اعمال نیرو و ضربه می باشد که با توجه به شرایط و ابعاد سازهای بتنی می توان از آن استفاده کرد. از مزایای این سیستم ها می توان به هزینه نسبتاً پایین، سرعت کار قابل قبول و در دسترس بودن آن اشاره کرد.

استفاده از دستگاه های پنوماتیکی یا هیدرولیکی چون بیل مکانیکی می تواند باعث افزایش قدرت تخریب شود. برخی محدودیت های این روش شامل تولید صدا، گرد و غبار و لرزش می باشد.

از ابزار های مورد استفاده در تخریب بتن به روش مکانیکی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تخریب بتن با چکش برقی هیلتی بتن کن
  2. تخریب بتن با کمپرسور بادی یا پیکور بادی
  3. تخریب بتن به وسیله پیکور بیل مکانیکی

چکش های تخریب

چکش های تخریب یکی از بزرگترین اعضای خانواده ابزارهای برقی هستند که به منظور انجام عملیات تخریب طراحی شده اند.چکش تخریب از ابزار برقی سنگین و بسیار قدرتمند می باشد.از چکش تخریب ها در کارهای ساختمانی برای عملیات تخریب انواع بتن،بلوک،سطوح غیر فلزی،دیوارها و سازه ها،کاشی سنگ وزمین… استفاده می شود.به عنوان مثال چکش تخریب برای تخریب آسفالت،نصب پنجره و سنگ های سخت کاربرد دارد.

تخریب آسفالت، پنجره و سنگ های سخت به مدل 65A مشهور است.

این نوع تخریب که به مدل 65A مشهور است اولین بار توسط شرکت هیتاچی ژاپن طراحی و به بازار عرضه شد، با توجه به طراحی خاص وفوق‌العاده و قدرت بالا و دوام بی‌نظیرآن  و مصرف برق پایین، این دستگاه به سرعت محبوبیت بالایی را در میان مصرف ‌کنندگان بدست آورد. پس از آن شرکت‌های چینی به کپی کردن این دستگاه مشغول شدند.

نکات ایمنی هنگام استفاده از چکش تخریب

  1. باید از عینک ایمنی، ماسک ، کلاه ایمنی ، دستکش ،کفش استفاده کند.
  2. در زمان استفاده از دستگاه چکش تخریب برای حفظ تعادل خود فشار زیادی به دستگاه وارد کنید.
  3. برای جلوگیری از آسیب رسانی به گوش خود حتما از گوشی صداگیر استفاده کنید تا به شنواییتان آسیبی نرسد.
  4. قبل از استفاده حتما دستگاه را چک کنید که مته در جای خود باشد.
  5. چکش تخریب را با دو دست خود محکم بگیرید و جای پای خود را خود را محکم کنید.
  6. بعد از استفاده از دستگاه هرگز به مته دست نزنید چراکه بسیار داغ است و موجب سوختگی می شود.

چکش تخریب اپکس (APEXX) با توجه به قدرت تخریب بسیار بالایی که دارد در عملیات مختلف حفاری بسیار بدون عیب و نقص و کامل عمل کرده و به عنوان یک انتخاب بسیار مناسب برای این عملیات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما می توانید از طریق لینک زیر چکش تخریب خود را خریداری نمایید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.