ماشین چمن زن چیست ؟

چمن زن
Image result for ماشین چمن زن

ماشین چمن زن یا Lawn Mower  ماشینی است که با استفاده از یک یا چند تیغه گردان برای قطع سطح چمن در یک ارتفاع مشخص به‌کار می‌رود.

توان گردشی هر یک از تیغه‌ها ممکن است به‌وسیلهٔ نیروی دست تأمین گردد که با راندن ماشین به سمت جلو تیغه‌های مکانیکی عمل خواهند کرد. همچنین ممکن است یک موتور الکتریکی یا یک موتور احتراق داخلی برای چرخش تیغه‌ها به کار رود.برخی از ماشین چمن زنی شامل وظایف دیگر همچون کوددهی(mulching) زمین یا جمع‌آوری ضایعات بریده شده چمن در یک کیسه باشد.

دو سبک اصلی تیغه‌ها در ماشین چمن‌زنی استفاده می‌شود:

ماشین چمن‌زنی که با استفاده از یک تیغه حول یک محور عمودی دوران می‌کند، که به آن چمن‌زن روتاری گویند. و نوع دیگر که از یک تیغهٔ اضافه کمک می‌گیرد و حول یک‌محور افقی گردش می‌کند که به سیلندر یا حلقهٔ چمن‌زن معروف است.

انواع مختلفی از ماشین‌های چمن‌زنی برای مقیاس و هدف خاصی وجود دارد.کوچکترین نوع آنکه توسط انسان کار می‌کند برای زمین چمن مسکونی کوچک و باغ مناسب است. نوع الکتریکی یا احتراقی برای زمین چمن بزرگ‌تر مناسب هستند. و ماشین چمن‌زن سواری برای زمین چمن بزرگ به‌کار می‌رود. و بالاخره بزرگ‌ترین ماشین چمن‌زن که از چند واحد چمن‌زن تشکیل شده بر روی تراکتور نصب شده و برای وسعت زیادی از چمن مانند زمین گلف یا پارک شهری طراحی شده‌اند. توسعهٔ ماشین چمن‌زن دستی به الکتریکی و سواری، آغازگر توسعهٔ آن به‌نوع روباتیک و خودکار گشته است.

منبع: ویکی پدیا فارسی

شما می توانید هم اکنون از طریق لینک زیر بهترین ماشین چمن زن مناسب خود را از فروشگاه اپکس تولز خریداری نمایید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.